تجربه شادی و نشاط با رادیو لبخند

رادیویی برای همه مناسبت‌ها

مدیر رادیو صبا درباره تغییر نام این شبکه از رادیو لبخند به رادیو صبا گفت: با توجه به این‌که ما در روزهای سوگواری قصد داشتیم برنامه‌های مذهبی پخش کنیم، به همین دلیل احساس کردیم نام رادیو صبا مناسب‌تر از رادیو لبخند است که شامل برنامه‌های طنز و سرگرمی است. اگر قرار بود نام این شبکه رادیو لبخند باشد، دیگر این نام با برنامه‌های مذهبی همخوانی نداشت. شعار رادیو صبا «صدای بهجت آفرین» است.

رحمانیان درباره این‌که چگونه از طریق برنامه‌های رادیو صبا روحیه نشاط‌آفرینی و آرامش بخشی را در مخاطبان تقویت می‌کنید؟ توضیح داد: ریتم برنامه‌های این شبکه رادیویی کوتاه است تا برای شنوندگان کاربردی‌تر باشد. کافی است مخاطب یک ساعت شنونده برنامه‌های رادیو صبا باشد، آن وقت است که متوجه می‌شود ظرف یک ساعت چند برنامه طنز و سرگرم کننده را گوش داده و از شنیدن آنها لذت برده است. ما از همه ظرفیت‌ها بهره می‌بریم تا رادیو صبا اوج شادی را به شنونده منتقل کند.

وی در پاسخ به این سوال که معیارتان برای گزینش برنامه‌ها در این شبکه چیست؟ گفت: ما تمام برنامه‌هایی را که با محوریت مشاعره، طنز و مسابقه از شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی پخش شده رصد خواهیم کرد تا شنیدنی ترین و مفرح ترین بخش هایش را انتخاب و پخش کنیم. به‌عنوان مثال ممکن است رادیو ایران یک مسابقه نیم ساعته پخش کرده باشد. ما نیم ساعت مسابقه را بازپخش نخواهیم کرد، بلکه کارشناسان ما برنامه را گوش خواهند داد و بخش‌های جذاب چند دقیقه‌ای از این مسابقه را برای پخش انتخاب می‌کنند. همین مساله باعث می‌شود تا برنامه طراوت تازه‌ای برای شنوندگان داشته باشند.

مدیر رادیو صبا عنوان کرد: بنابراین ما خیلی دقیق به برنامه‌های همه رادیوها گوش می‌دهیم تا بسته‌های شنیداری خوش ریتم و شاد را برای شنوندگان تدارک ببینیم. ضمن این‌که آقای صوفی معاون صدا علاوه بر حمایت، برنامه‌های خوب طنز و سرگرمی را برای تدوین مجدد و پخش از این شبکه معرفی می‌کند.

رحمانیان درباره این‌که از چه برنامه‌های تلویزیونی برای پخش از رادیو صبا استفاده می‌کنید؟ یادآور شد: ما سریال‌های طنز تلویزیون را رصد می‌کنیم و بخش‌هایی را که خنده‌دار است، پخش می‌کنیم. علاوه بر آن از تیتراژ سریال‌های طنز هم برای پخش استفاده می‌کنیم.

رحمانیان درباره تعامل با شنوندگان ‌تصریح کرد: اکنون مخاطبان از طریق پیامک یا صفحه‌ای که در سایت باشگاه مخاطبان داریم با ما در ارتباط هستند، اما در مرحله دوم رادیو صبا که از اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، تعامل بیشتری با شنوندگان خواهیم داشت و بخش‌هایی از برنامه به صورت زنده خواهد بود و شنوندگان می‌توانند به صورت زنده با ما در تماس باشند

/ 0 نظر / 25 بازدید