/ آخرين بروز رساني مطالب و نظرات تا ساعت /// 00:30 پنجشنبه 1395/09/11 گستره پخش رسمی شبکه های اچ دی:تمامی مراکز استان ها/// شهرستان های سرخس و فریمان و چناران و خواف و دماوند و زیباکنار و بناب /// با ما باشید پخش آزمایشی رادیو نما های دنا و همدان در فرستنده دیجیتال تهران **مصاحبه اختصاصی فناوری و تلویزیون دیجیتال با طراح هویت بصری شبکه سه و پرس تیوی و تهران اچ دی در صفحه اصلی

فاز نخست گسترش تلویزیون تعاملی مهر (آی‌پی مدیا) با مشارکت صدا و سیما و مخابرات تا پایان سال جاری ۱۴۰ هزار خانواده را در ۶ استان تحت پوشش قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری فارس، امروز در سالن همایش‌های صدا و سیما با مشارکت رسانه ملی و شرکت مخابرات ایران، فاز نخست گسترش و توسعه تلویزیون تعاملی مهر(مردم همراه رسانه) به صورت رسمی آغاز به کار کرد.


با شروع بهره‌برداری از این طرح در فاز نخست حدود 140 هزار خانواده ایرانی از قابلیت این رسانه مبتنی بر پروتکل اینترنت بهره‌مند می‌شوند.

براساس قراردادی بین توسعه سامانه به‌هنگام غدیر و سروش رسانه در نیمه نخست شهریورماه سال جاری مقرر شده تا در طی 30 ماه خدمات  تلویزیون تعاملی مهر در قالب 140 هزار پوررت عرضه شود.

سامانه آی‌پی مدیا از بستر مخابراتی برای انتقال داده‌های تلوزیونی و نرم‌افزاری بهره می‌برد و تمام امکانات رسانه‌ای را یکجا در اختیار کاربران قرار می‌دهد، علاوه بر اینکه آنها را از تهیه انواع و اقسام تجهیزات رسانه‌ای بی‌نیاز می‌کند. از جمله مزایای این سرویس، هزینه مناسب راه‌اندازی، کاهش هزینه‌های راهبری مربوط به شبکه‌های بین مراکز مخابرات، کاربری آسان و سادگی تنظیمات، امکان پوشش حداکثری کاربران با بسترهای مخابراتی موجود در ایران، سرعت و کیفیت بالای تصاویر و صدای ارسالی و سرویس‌دهی از طریق تمام بسترهای آی‌تی اعلام شده است.

طبق اعلام، مشترک آی‌سیما برای استفاده از این رسانه می‌توانند از دو روش نرم‌افزاری(با کمک کامپیوترهای شخصی) یا سخت‌افزاری، نصب دستگاه آی‌پی‌مدیا و اتصال آن به تلویزیون استفاده کنند.

قرار است برنامه‌ها در خدماتی که در این سرویس ارائه می‌شود مجموعه وسیعی از برنامه‌های شبکه‌های ملی و استانی، شبکه‌های تخصصی صدا و سیما، آرشیو یک ماهه تمام شبکه‌ها، مخزنی از فیلم و سریال و موسیقی، خدمات عمومی آنلاین، برنامه‌های کاربردی (اپلی‌کیشن‌های اندرویدی) بازی و اینترنت را شامل شود.

همچنین طبق اعلام مسئولان اجرایی این سامانه امکانات دیگری نیز از جمله ماشین زمان(تماشای دلخواه برنامه‌های زنده پخش شده در 12 ساعت گذشته) و تبلیغات هدفمند(انتخاب منطقه برای ارائه تبلیغ و کنترل دفعات پخش با توجه به علاقمندی کاربران) را نیز دارا است.

قرار است فاز نخست گسترش رسانه تعاملی مهر(آی‌پی مدیا) تا پایان سال جاری 140 هزار خانواده را در 6 استان تهران، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، یزد و قزوین تحت پوشش قرار دهد.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: تلویزیون تعاملی , شبکه های دیجیتال , صدا و سیما , افتتاح


تاريخ : سه‌شنبه ۱۳٩٢/٩/۱٩ | ٦:٥٢ ‎ب.ظ | نويسنده : حسین سبزمیدانی | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.