/ آخرين بروز رساني مطالب و نظرات تا ساعت /// 00:30 پنجشنبه 1395/09/11 گستره پخش رسمی شبکه های اچ دی:تمامی مراکز استان ها/// شهرستان های سرخس و فریمان و چناران و خواف و دماوند و زیباکنار و بناب /// با ما باشید پخش آزمایشی رادیو نما های دنا و همدان در فرستنده دیجیتال تهران **مصاحبه اختصاصی فناوری و تلویزیون دیجیتال با طراح هویت بصری شبکه سه و پرس تیوی و تهران اچ دی در صفحه اصلی

🔷مراسم افتتاحیه چهل و دومین نشست سالانه و پانزدهمین مجمع عمومی مؤسسه توسعه رادیو و تلویزیون های آسیا - اقیانوسیه AIBD بعد از ظهر امروز با حضور ۴۵ مهمان خارجی در تالار خورشید سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد. 

 


 
🔸وی با خوشامدگویی به هیات‌های نمایندگی در این نشست گفت: از همکاران خودم در سازمان صدا و سیما و موسسه AIBD برای سازمان‌دهی این نشست کمال تشکر را دارم.  
 
🔹 رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به فعالیت سازمان صدا و سیما در این سال‌ها افزود: سازمان صدا و سیما یکی از بزرگترین سازمان‌های رسانه‌ای در جهان است. رادیو و تلویزیون کشور ما در سال 1950 میلادی فعالیت خود را آغاز کرده است و در مقطع پیروزی انقلاب اسلامی دارای 4 شبکه رادیویی و تلویزیونی بوده است. هم اکنون نیز دارای 31 شبکه ملی، رادیویی و تلویزیونی، 66 شبکه رادیو و تلویزیونی استانی و 48 شبکه رادیو و تلویزیون بین‌المللی با بیش از 30 زبان مختلف دنیا و جمعا دارای حدود 145 شبکه رادیویی و تلویزیونی است که بیش از 70 درصد برنامه‌های آن در داخل تولید می‌شود. شبکه‌های خبری پرس‌ تی وی،‌العالم و هیس‌پان به سه زبان انگلیسی، عربی و اسپانیولی از جمله پرمخاطب‌ترین شبکه‌های بین‌المللی صدا و سیما محسوب می‌شوند.  
 
🔸وی ادامه داد: به طور سالانه بیش از ۵ هزار ساعت برنامه تلویزیونی و صدها فیلم و هزاران دقیقه انیمیشن در صدا و سیما تولید می‌شود که بخشی از آنها به کشورهای دیگر صادر می‌شود. در حوزه فنی نیز فرایند HD شدن شبکه‌های تلویزیون از سال‌ها پیش آغاز شده است. صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز در حال راه‌اندازی پروژه‌های رسانه‌ای نوین خود است. 

🔶دکتر علی عسکری در حاشیه مراسم افتتاحیه پانزدهمین مجمع عمومی توسعه رادیو و تلویزیون‌های آسیا - اقیانوسیه در جمع خبرنگاران، در خصوص تبدیل معاونت خبر به معاونت سیاسی گفت‌: در مورد تغییرات ساختاری باید بگویم اقدامات‌ ما همه بر مبنای افزایش بهره‌وری بوده است. ساختار از ابتدا معاونت سیاسی و بر مبنای یک کار تحلیلی بود.  
  
🔹رئیس رسانه ملی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اقدامات و طرح‌های صدا و سیما برای انتخابات اظهار داشت: به طور قطع پوشش برنامه‌های انتخاباتی یکی از مهمترین ماموریت‌های ماست. حتما برای آن طرح‌هایی داریم اما در موعد مقرر اعلام خواهیم کرد. 
 
🔸علی عسگری در حاشیه مراسم افتتاحیه به خبرنگاران درباره تاسیس شبکه‌‌های جدید در صدا و سیما گفت: فعلا تنها شبکه جدید ما «ایران کالا» است و سایر شبکه‌ها را هر زمان که قطعی شد، اعلام می‌کنیم/وی در پاسخ به تغییرات مدیریتی و بازگشت به زمان عزت‌الله ضرغامی گفت: در این زمینه هر کاری که مفیدتر باشد را انجام می‌دهیم. قطعا افراد حرفه‌ای‌تر را برای همه پست‌ها در نظر گرفته‌ایم. 


🔴مراسم افتتاحیه چهل و دومین نشست سالانه و پانزدهمین مجمع عمومی مؤسسه توسعه رادیو و تلویزیون های آسیا - اقیانوسیه AIBD بعد از ظهر امروز با حضور ۴۵ مهمان خارجی در تالار خورشید سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد. 
 
🔹دکتر علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیما در این مراسم گفت: مایه بسی افتخار است که میزبان میهمانان عالی‌رتبه و گرانقدر رسانه‌های کشورهای آسیایی در مراسم افتتاحیه چهل و دومین نشست سالانه و پانزدهمین کنفرانس عمومی موسسه توسعه رسانه‌های آسیا و اقیانوسیه و نشست‌های مربوط به آن در تهران به میزبانی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و با همکاری موسسه AIBD هستم. 
 
🔹علی‌ عسکری در ادامه گفت: این نشست سه روزه نقش موثری در ارتقای روح همکاری،‌ دوستی و همبستگی میان دست‌اندرکاران رسانه‌ای در سراسر قاره کهن آسیا خواهد داشت. آرزومندم چنین نشستی که با هدف توسعه رسانه‌های آسیایی ترتیب داده شده است، به هم‌افزایی میان اعضا و ارتقای سطح کار حرفه‌ای همه ما در زمینه تولید آثار بومی و توسعه پخش و دسترسی به کیفیت منجر شود. 


 
🔸علی عسکری افزود: امروزه رسانه‌های نوین و شبکه‌های اجتماعی در بستر وب نقش فعال و فزاینده‌ای را در فضای اطلاع‌رسانی جهانی بازی می‌کنند. مزیت سرعت انتشار اطلاعات و اخبار در شبکه‌های اجتماعی، آنها را به رقیبی جدی در امر اطلاع‌رسانی برای شبکه‌های پخش بردکست تبدیل کرده است؛ اما این سرعت در بسیاری از موارد به از دست رفتن صحت و اعتبار خبر و منابع آن منجر شده است. 
 
🔹 وی ادامه داد: رسانه‌های پخش گسترده (برد کست) همچنان در مقایسه با رسانه‌های پهن باند به علت قابلیت پذیرش بالا از اعتبار و اصالت بیشتری نزد مخاطب برخوردارند. سازمان‌های رسانه‌ای در آسیا و اقیانوسیه با توجه به سرعت گسترش فناوری‌های نوین ناگزیر به سازگار کردن خود با شرایط جدید هستند. بدین ترتیب سازمان‌های رسانه‌ای این موضوع را در دستور کار خود قرار داده‌اند. در این مسیر AIBD می‌تواند کمک شایانی به اعضای خود برای دستیابی به این هدف انجام دهد. سازمان صدا و سیما نیز آمادگی دارد تا با همه امکانات خود اعم از نیروی انسانی مجرب، کادر فنی ورزیده و تجارب غنی آموزشی و تجهیزات پیشرفته فنی AIBD و همه کشورهای عضو را یاری کند تا با ظرفیت‌سازی بیشتر و آموزش فراگیر نوین نیازهای روزافزون مخاطبان را پاسخ دهد. 
 

موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: علی عسگری , اجلاس رادیو تلویزیون های آسیا اقیانوسیه


تاريخ : یکشنبه ۱۳٩٥/٦/٧ | ٦:٤٢ ‎ق.ظ | نويسنده : احسان حصارکی | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.