/ آخرين بروز رساني مطالب و نظرات تا ساعت /// 00:30 پنجشنبه 1395/09/11 گستره پخش رسمی شبکه های اچ دی:تمامی مراکز استان ها/// شهرستان های سرخس و فریمان و چناران و خواف و دماوند و زیباکنار و بناب /// با ما باشید پخش آزمایشی رادیو نما های دنا و همدان در فرستنده دیجیتال تهران **مصاحبه اختصاصی فناوری و تلویزیون دیجیتال با طراح هویت بصری شبکه سه و پرس تیوی و تهران اچ دی در صفحه اصلی

بسته سوم دیجیتال کشور با نام TS3 مقارن با ایام مبارک دهه فجر در تهران و سایر مراکز صداوسیمای استان ها راه اندازی شد. مهندس علیدادی سرپرست معاونت فنی سازمان صدا و سیما در مطلبی که در شماره 1035هفته نامه صدا و سیما (نشریه داخلی) منتشر کرده به این موضوع پرداخته است .

فناوری‌ رسانه، زیرساخت رسانه و پایه و اساس توزیع پیام است. پیشرفت و تغییرات این فناوری همسان با تحولات روز دنیا عاملی برای پدیداری تحرک فرهنگی است. از سوی دیگر، فناوری رسانه و آثار فرهنگی آن عاملی برای افزایش هویت فرهنگی جامعه است و جامعه‌ای که دارای رسانه‌ای با کیفیت مناسب نباشد، هویت فرهنگی و هویت ملی‌اش تنزل می‌یابد،  لذا هویت هر رسانه، هویت فرهنگی یک جامعه را به‌روشنی بیان می‌کند.

 

دیجیتال و مدرن شدن فناوری‌های رسانه، موجب ارتقای چشمگیر کیفیت صدا و تصویر، افزایش تعداد شبکه‌ها و افزایش سطح پوشش می‌شود. این امکان تعاملی شدن رسانه را فراهم می‌آورد که جاذبه آن را فوق‌العاده بالا می‌برد. از جمله این تحولات، حرکت به سمت دیجیتال در تمام ابعاد و چرخه رسانه از یک‌سو و تغییر جهت رسانه‌ای از حالت و شمای متمرکز به‌سوی رسانه‌های غیرمتمرکز و نوین، از سوی دیگر است. رسانه در حال دگردیسی اساسی است و مفهوم «یک فرد، یک رسانه» در حال رخداد در جهان کنونی است. نمونه‌های این تحولات است که گذر از آنالوگ به دیجیتال با حمایت‌های رئیس رسانه‌ملی و تلاش تک‌تک نیروهای فنی سازمان مقارن با ایام مبارک دهه فجر بسته سوم دیجیتال کشور با نام TS3 در تهران و سایر مراکز صداوسیمای استان‌ها راه‌اندازی شد که به‌واسطه آن تهران و مراکز تحت پوشش TS سوم قرار خواهند گرفت.

از نظر مخاطبان رسانه­­‌ملی، افزایش کمیت و کیفیت شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی و گسترش پوشش این شبکه‌ها در دستور کار قرار دارد. 

باید پذیرفت که همپای هر شبکه رادیویی و تلویزیونی مؤثری که در دنیا وجود دارد سامانه‌های فنی، زمینه‌سازی انتشار و تحقق آن را فراهم آورده‌اند. بدون شک، توسعه کمّی و کیفی شبکه‌ها و توجه به تعاملی شدن رسانه‌ملی، زمینه‌ساز مشارکت هرچه بیش‌تر مخاطبان آن در حوزه تولید محتوای مردمی می‌شود. بدیهی است که این امر در تبدیل مخاطب خاموش (منفعل) به مخاطب فعال نقش انکارناپذیر دارد، چراکه مخاطبی که خود در تولید محتوا نقش‌آفرینی داشته باشد، بی‌شک در پذیرش محتوای همان رسانه آمادگی بیش‌تری دارد. لذا باید فرصت بالقوه موجود را غنیمت شمرد و از بستر فنی پیش رو برای اعتمادزایی هرچه بیش‌تر به رسانه‌ملی استفاده کرد.

در پایان تأکید می‌کنم که کارکنان و مدیران فنی رسانه­‌ملی با استفاده از خلاقیت‌ها، ابتکارات و نوآوری‌ها در تلاش هستند به‌رغم تحریم‌های بیگانگان، تنگناهای مالی و کاستی‌های بعضاً کلیدی، با همت بلند، در برابر مشکلات ایستادگی کنند تا به این گفته مقام‌معظم‌رهبری که «صداوسیما چهره و زبان انقلاب است» جامه عمل بپوشانند و تصاویر خاص و زیبا و سخنانی دلنشین را از بستر فرایندهای فنی و زیرساختی به همه انسان‌ها برسانند.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: شبکه های دیجیتال , فناوری دیجیتال


تاريخ : یکشنبه ۱۳٩٤/۱۱/٢٥ | ۱٠:٠٠ ‎ب.ظ | نويسنده : حسین سبزمیدانی | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.