/ آخرين بروز رساني مطالب و نظرات تا ساعت /// 00:30 پنجشنبه 1395/09/11 گستره پخش رسمی شبکه های اچ دی:تمامی مراکز استان ها/// شهرستان های سرخس و فریمان و چناران و خواف و دماوند و زیباکنار و بناب /// با ما باشید پخش آزمایشی رادیو نما های دنا و همدان در فرستنده دیجیتال تهران **مصاحبه اختصاصی فناوری و تلویزیون دیجیتال با طراح هویت بصری شبکه سه و پرس تیوی و تهران اچ دی در صفحه اصلی

پخش مجموعه‌ی طنز «در حاشیه 2» که روزهای پایانی تصویربرداری خود را می‌گذراند، از هفته‌ی آینده آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، تصویربرداری «در حاشیه» تا یک هفته‌ی دیگر به پایان می‌رسد و این مجموعه از هفته‌ی آینده شنبه (پنجم دی ماه) به روی آنتن می‌رود.

زندانیان مجموعه «در حاشیه» بیش از 40 نفر هستند که در نقش‌های متفاوت اعم از زندانی و نگهبان زندان ایفای نقش می‌کنند. این بازیگران از میان هنرمندان تلویزیون، سینما و تئاتر انتخاب شده‌اند.

بازی شخصیت‌های اصلی این مجموعه از جمله مهران غفوریان، جواد رضویان و نصرالله رادش به پایان رسیده است و در حال حاضر سیامک انصاری و نیما فلاح جلوی دوربین هسند.

لوکیشن سریال «در حاشیه 2» که همان لوکیشن قبلی بیمارستان «در حاشیه» است، پس از تغییرات اساسی به یک اردوگاه واقعی تبدیل شد. این اردوگاه شامل بخش‌های مختلف از جمله کارگاه برای فعالیت زندانیان، اتاق رییس اردوگاه، اتاق ملاقات زندانیان با خانواده‌هایشان، تلفنخانه، باشگاه ورزشی، سلول‌های انفرادی، اتاق‌های زندانیان (شامل اتاق‌های چهار نفره، هشت نفره و 16 نفره)، اتاق بازجویی، سالن غذاخوری، بهداری و همچنین حیاط هواخوری اردوگاه است.

فاز دوم مجموعه طنز «در حاشیه» به کارگردانی مهران مدیری اوایل مهر 94 کلید خورد.

در فاز اول سریال «در حاشیه» هومن صحرایی مامور می‌شود یک مرکز درمان تعطیل شده را راه‌اندازی کند اما در این مسیر با سهراب کاشف، بهروز عشقی، کنگر زهتاب و سیروس تکراری که همگی سابقه کلاهبرداری دارند همراه می‌شود. داستان این سریال با دستگیری این افراد به اتمام می‌رسد.

فاز دوم سریال در یک اردوگاه می‌گذرد. در این اردوگاه افرادی که در فاز اول به تخلفات در حوزه پزشکی پرداخته بودند، دوران محکومیتشان را بین زندانیان سابقه‌دار می‌گذرانند و در طول آن درگیر ماجراهایی می‌شوند


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: شبکه های دیجیتال , در حاشیه , سریال


تاريخ : سه‌شنبه ۱۳٩٤/۱٠/۱ | ۱:۱۸ ‎ق.ظ | نويسنده : حسین سبزمیدانی | نظرات ()
لوگو شبکه ای فیلم تغییر می کند
در پی ایجاد تغییرات در بسته گرافیکی شبکه آی فیلم، قاب تصویری این شبکه از فرمت پخش 4 به 3 در قاب قدیمی تلویزیون، به 16 به 9 تبدیل می شود.
 

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، مدیر شبکه آی فیلم گفت: باتوجه به تاکید ریاست محترم سازمان صداوسیما بر افزایش سطح کیفی جلوه های گرافیکی و بصری شبکه ها، در روزهای اینده، بسته گرافیکی شبکه ای فیلم ارتقا خواهد یافت.

دکتر محمد حاتمی درباره تغییرات بسته گرافیکی شبکه بین المللی آی فیلم افزود:در لوگوی جدید شبکه آی فیلم عناصر تشکیل دهنده ساده اند و رنگ لوگوی جدید شبکه با درصد شفافیتی که دارد، در هر لحظه با رنگ تصویر پس زمینه خود تلفیق می شود.

طراحی لوگوی جدید حاصل همفکری آقای محمد جهانی مقدم، طراح گرافیک و آقای علیرضا پورشکوری، مدیر هنری و طراح بسته گرافیک شبکه است.

وی اظهار داشت:آی فیلم نماینده رسانه ملی برای ارائه فرهنگ وهنرایران اسلامی درپنج قاره جهان محسوب می شود، بنابراین درگرافیک جدید تاکید داشته ایم که ازمزیت های هنر ایرانی اسلامی بهره بگیریم بنابراین جلوه هایی از فرش، مینیاتور، کاشی کاری، خوشنویسی، نقاشی و موسیقی ایرانی متجلی خواهد شد.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: شبکه های دیجیتال , شبکه آی فیلم , نسبت 16:9


تاريخ : سه‌شنبه ۱۳٩٤/۱٠/۱ | ۱:۱٤ ‎ق.ظ | نويسنده : حسین سبزمیدانی | نظرات ()
برنامه های شبکه تهران
مدیر شبکه تهران درباره فعالیت رسمی این شبکه از ابتدای دی ماه بیان کرد که قرار است سه برنامه شامل یک مجموعه مستند تلویزیونی، برنامه ای با ساختار رئالیتی‌شو و یک برنامه ترکیبی تولید کنند.

احسان کاوه مدیر شبکه تهران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیت رسمی این شبکه از ابتدای دی ماه درباره برنامه های آن که در بستر اچ دی نمایش داده می شود، گفت: برنامه های ما در این شبکه تمایزی با دیگر شبکه ها دارد آنهم این است که به دلیل اچ دی بودن از کیفیت بالاتری برخوردار هستند.

وی ادامه داد: همچنین ما بنا داریم برنامه ها را به شکلی استاندارد تولید کنیم. برنامه های تلویزیونی در هر گونه ای از جمله مستند، ترکیبی و... استانداردهایی دارند و ما می خواهیم این استانداردها را چه به شکل فرم و ساختار و چه به شکل فنی مثل نورپردازی، ریتم و موسیقی در برنامه ها پیاده کنیم.

کاوه با اشاره به جدول پخش برنامه ها در این شبکه عنوان کرد: قرار است در حوزه جدول پخش کنداکتور را هفتگی ببندیم چراکه مخاطب امروز در خاطرش نخواهد ماند که به طور مثال در چند روز آینده در کدام شبکه چه برنامه ای تولید می شود.

مدیر شبکه تهران با اشاره به برنامه های تولیدی این شبکه عنوان کرد: ما در حال حاضر در تدارک ساخت سه برنامه شامل یک مجموعه برنامه با ساختار مستند تلویزیونی، برنامه ای با ساختار رئالیتی شو و یک برنامه ترکیبی هستیم. از آنجایی که سازمان صداوسیما در تولید آثار نمایشی به دلیل هزینه بر بودن و زمانبر بودن آنها سیاست تمرکزگرایی را در پیش گرفته است در فاز اول فعالیت های این شبکه بنایی بر ساخت اثر نمایشی نداریم.

وی درباره تولید برنامه های زنده در این شبکه نیز توضیح داد: در حال حاضر برنامه زنده نخواهیم داشت چراکه معتقد هستم مهمترین دلیل یک برنامه زنده تعامل در لحظه مثل یک ارتباط تلفنی است و یا برنامه زنده باید برای پوشش دادن یک رخداد مثل جشنواره های فرهنگی و هنری باشد وگرنه یک برنامه خوش ریتم و با ساختار صحیح باید تولیدی باشد.

مدیر شبکه تهران درباره دیگر تفاوت های ساخت برنامه در شبکه تهران و با ظرفیت اچ دی با دیگر شبکه ها عنوان کرد: هزینه های تولید و پخش برنامه در این شبکه بالاتر است، با این حال می توان این هزینه ها را با مدیریت منابع کنترل کرد. یکی از فعالیت های ما در این شبکه برای تولید برنامه این است که در حال به کارگیری شیوه های نوین برنامه سازی هستیم، ما تحقیقاتی داشته ایم و از این روش های جدید برای کاهش هزینه ها استفاده می کنیم.

کاوه در پایان درباره ضرورت های مورد نظر در شبکه تهران عنوان کرد: جوان گرایی و استفاده از تکنولوژی های روز از جمله ضرورت هایی هستند که در این شبکه به کار خواهیم گرفت و تولید برنامه ها را بر این اساس آغاز کرده ایم.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: شبکه های دیجیتال , تلویزیون hd , شبکه تهران


تاريخ : دوشنبه ۱۳٩٤/٩/۳٠ | ۱٠:۳٢ ‎ق.ظ | نويسنده : حسین سبزمیدانی | نظرات ()

پخش خندوانه در شب یلدا

گوشه‌ای از فصل دوم برنامه "خندوانه" شبکه نسیم گلچین شده و به مدت دو ساعت در بلندترین شب سال پخش می‌شود.

به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، مهدی منفرد، مدیر تأمین برنامه شبکه نسیم با اعلام این خبر، از تدارک برنامه‌های متنوع برای شب یلدا در شبکه نسیم خبر داد.

بنا به گفته او مخاطبان شبکه نسیم دوشنبه، 30 آذر پس از تماشای سریال "ساخت ایران" در ساعت 20، می‌توانند شاهد بازپخش یکی از برنامه‌های جذاب کلاه قرمزی در ساعت 20:30 در شبکه نسیم باشند.

منفرد با بیان اینکه برنامه "خورجین" نیز در ساعت 21 گلچینی از برنامه‌های خاطره‌انگیز سیما در شب‌های یلدا را روی آنتن می‌برد گفت: پخش پشت صحنه مجموعه "درحاشیه" به کارگردانی مهران مدیری از دیگر برنامه‌های شبکه نسیم در مهمترین شب نشینی سال ایرانیان است که در ساعت 21:30 پخش می‌شود.

 

وی افزود: پخش گوشه‌ای از فصل دوم برنامه‌ "خندوانه" به مدت دو ساعت این شب خاطره انگیز را شیرین‌تر خواهد کرد. این برنامه از ساعت 22 تا 24 ادامه دارد.

مدیر تأمین برنامه شبکه نسیم افزود: "نسیم آوای" شبکه نسیم نیز با پخش آثاری با موضوع "شب یلدا" از خوانندگان مطرح موسیقی پاپ لطفی دیگر به این شب خواهد بخشید. این برنامه تا 30 دقیقه بامداد مهمان خانه‌های ایرانیان است.

منفرد سپس از پخش قسمتی از برنامه "شوخی با ستارگان" از شبکه نسیم در ساعت 30 دقیقه بامداد سه شنبه، اول دی خبر داد و با معرفی برنامه "خنده خانه" گفت: این برنامه ساعت یک بامداد پخش می‌شود که شامل گلچینی از طنزهای فاخر پخش شده از شبکه‌های سیما است.

برنامه‌های "هیجان در ساعت صفر" و "خنده بازار" نیز به ترتیب پس از پخش این برنامه روی آنتن می‌روند.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: شبکه های دیجیتال , شبکه نسیم


تاريخ : دوشنبه ۱۳٩٤/٩/۳٠ | ۱٠:٢٧ ‎ق.ظ | نويسنده : حسین سبزمیدانی | نظرات ()

لوگوی جدید شبکه سه، علاوه بر اینکه با حاشیه‌هایی به لحاظ فرم انتخابی و حتی الگوبرداری از نمونه‌های خارجی مواجه بوده است، محل قرار گرفتن آن روی صفحه‌ی تلویزیون نیز واکنش‌هایی را به همراه داشته است.

برخی از بینندگان تلویزیون محل قرار گرفتن لوگوی شبکه سه را عاملی تداخلی برای تماشای برنامه‌های این شبکه می‌دانند.

اما معاون سیما در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا اعلام کرده است که با عریض‌ شدن کادر شبکه سه این مشکل برطرف خواهد شد.

علی‌اصغر پورمحمدی درباره‌ی علت قرار گرفتن لوگوی جدید شبکه سه سیما در پایین‌ و وسط‌تر از حد معمول و اینکه آیا تغییری در آن ایجاد نخواهد شد؟ اعلام کرد: این لوگو در حال حاضر آزمایشی است و در آینده با تغییر اندازه‌ی تصویر به صورت 16:9 این مشکل برطرف می‌شود.

چهاردهم آذرماه همزمان با پخش زنده مسابقه فوتبال والنسیا و بارسلونا، شبکه سه سیما با تغییر لوگو و گرافیک، ظاهری جدید به خود گرفت.

پس از آن بود که لوگوی نارنجی رنگ شبکه سه، جای خود را به لوگوی سفید رنگ با کمی تغییرات در ظاهر داد. این لوگو همچنین در خلال پخش برنامه رنگ‌های مختلفی چون آبی و قرمز به خود می‌گیرد.

پس از رونمایی از نشان شبکه سه، برخی رسانه‌ها با قرار دادن تصویری از این لوگو در کنار لوگوی یکی از شرکت‌ها، به شباهت این دو طرح اشاره کرده‌اند.

این موضوع در تلگرام گروه فناوری و تلویزیون دیجیتال به اندازه کافی مورد بررسی قرار گرفت!


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: شبکه های دیجیتال , شبکه 3


تاريخ : دوشنبه ۱۳٩٤/٩/۳٠ | ۳:٥٩ ‎ق.ظ | نويسنده : حسین سبزمیدانی | نظرات ()

سری جدید برنامه «فوتبال 120» به تهیه‌کنندگی عادل فردوسی‌پور و با اجرای محمدحسین میثاقی، با شکل و شمایل جدید به روی آنتن می‌رود.

 

به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، شبکه ورزش سیما طی روزهای گذشته و در حین پخش برنامه «شب‌های فوتبالی»، از پخش سری جدید «فوتبال 120» پس از وقفه‌ای چند ماهه خبر داد و اعلام کرد، این برنامه به‌زودی و همراه با تغییراتی به روی آنتن خواهد رفت.

سری قبلی برنامه «فوتبال 120» توسط حمید محمدی (گوینده سابق اخبار ورزشی شبکه سه و رادیو) اجرا می‌شد. این برنامه پس از وقفه‌ای چند ماهه که همزمان با پایان فصل فوتبال اروپا اتفاق افتاد، دوباره به شبکه ورزش برمی‌گردد.

«فوتبال 120» پیش از این تصاویری از حاشیه‌های فوتبال اروپا و همچنین منتخبی از بهترین برنامه‌های ورزشی دنیا را در شبکه ورزش به تصویر می‌کشید. این برنامه جمعه‌ها ساعت 22 و 10 دقیقه از شبکه ورزش پخش می‌شد.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: شبکه های دیجیتال , فوتبال , شبکه ورزش


تاريخ : یکشنبه ۱۳٩٤/٩/٢٩ | ۱٠:٢٩ ‎ق.ظ | نويسنده : حسین سبزمیدانی | نظرات ()

امیر تاجیک مدیر شبکه مستند در خصوص برنامه‌های تدارک دیده شده برای ایام دهه فجر و انتخابات و نوروز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: از اولین سری تصاویر دیده نشده مربوط به انقلاب رونمایی کرده‌ایم. بنا داریم این تصاویر را در قالب ده برنامه مستند تولید کنیم که محتوای آنان تصاویر آرشیوی است که تاکنون دیده نشده‌اند.

وی تاکید کرد: پخش این مستندها علاوه بر برنامه‌های دیگری است که برای ایام دهه فجر در نظر داریم. بعلاوه برنامه‌ریزی‌های خیلی خوبی را برای ایام انتخابات داشته‌ایم. همانطور که می‌دانید شبکه مستند اولین شبکه ای است که صفحه اختصاصی انتخابات آن در وب‌سایت مربوطه آغاز به کار کرده است . ما قصد داریم انتخابات را از دید مستندسازان به تصویر بکشیم.


تاجیک تصریح کرد: برای ایام نوروز علاوه بر پخش مستندهای مفرح و شاد تعدادی مستند با موضوع محیط زیست و مسائل اجتماعی را در حال تولید داریم. انشالله آثاری از ما که در سینما حقیقت رونمایی شد نیز برای پخش در ایام نوروز در نظر گرفته خواهد شد.

مدیر شبکه مستند در خصوص رونمایی از لوگوی جدید این شبکه خبر داد و گفت: یکی از برنامه های اصلی ما در سال گذشته ، تغییر هویت بصری شبکه بوده است. گام اول برای رسیدن به این هدف تغییر لوگوی شبکه است. اتودهای زیادی زده شده اما هنوز نهایی نشده است. اما تصور می کنم به زودی شاهد لوگوی جدید شبکه مستند خواهیم بود.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: شبکه های دیجیتال , شبکه مستند


تاريخ : جمعه ۱۳٩٤/٩/٢٧ | ٩:٢٠ ‎ق.ظ | نويسنده : حسین سبزمیدانی | نظرات ()

مدیر شبکه استانی تهران در مراسم رونمایی از نشان این شبکه، از راه‌اندازی شبکه تهران در دیماه و ایام ولادت حضرت محمد (ص) خبر داد.

به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، در مراسمی از نشان شبکه تهران رونمایی شد

احسان کاوه، مدیر شبکه استانی تهران در این مراسم اعلام کرد: شبکه جدید تهران از دی ماه کار خود را آغاز می‌کند.

وی گفت: شبکه تهران شبکه موفقی بود که با تغییر در ماموریت‌های آن، به شبکه‌ای ملی تبدیل شد و اکنون در زمینه تخصصی اقتصاد، برنامه سازی و در قالب شبکه پنج سیما فعالیت می کند.

وی افزود: اما وجود یک شبکه استانی برای استان بزرگی چون تهران احساس می‌شد و برای پاسخگویی به نیاز رسانه ای استان تهران که بسیاری از اتفاقات و تصمیمات مهم کشور در این شهر گرفته می شود رسانه ملی دوباره اقدام به راه اندازی شبکه مستقلی به نام شبکه تهران گرفت.

مدیر شبکه تهران گفت: شبکه تهران تلاش خواهد کرد مانند آیینه‌ای برای تهران باشد و مشکلات و نیازهای این کلان شهر و استان بزرگ تهران را منعکس کند و به دنبال راهکارهای حل آن‌ها باشد.

مدیر شبکه تهران با تعاملی خواندن این شبکه گفت: تلاش خواهیم کرد تا با تعامل میان مردم و مسؤولان مشکلات مردم تهران را پیگیری و پاسخگویی مدیران شهری را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه در دیگر استان‌ها راه اندازی شبکه های استانی با همکاری مسئولان استانی همراه بوده است، گفت: ما مسؤولان شهر تهران انتظار کمک داشتیم که این کمک ها هنوز در پیچ و خم های اداری باقی مانده است.

در ادامه این مراسم نشان یا لوگوی شبکه تهران با حضور حجت الاسلام امرودی معاون اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران رونمایی شد.

از دیگر بخش های مراسم رونمایی از نشان شبکه استانی تهران، تجلیل از خانواده شهدا بود که از خانواده شهید رضایی نژاد و شهید حجت اصغری از مدافعین حرم تجلیل به عمل آمد.

دکتر رضا پورحسین قائم مقام سیما، مرتضی طلایی عضو شورای شهر تهران، امیر تاجیک مدیر شبکه مستند سیما، فضل الله شریعت پناهی سرپرست شبکه اول سیما و جمعی از خانواده شهدا و اصحاب رسانه از جمله حاضران در این مراسم بودند.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: شبکه های دیجیتال , شبکه تهران , افتتاح , شبکه های جدید جدید


تاريخ : چهارشنبه ۱۳٩٤/٩/٢٥ | ۸:٤٢ ‎ق.ظ | نويسنده : حسین سبزمیدانی | نظرات ()
نسرین آبروانی معاون صدای رسانه ملی اعلام کرد: با پایان یافتن مأموریت رادیو اربعین، همکاران این معاونت در تدارک راه اندازی رادیوی جدیدی با نام رادیو انقلاب هستند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، معاون صدا اظهار داشت: رادیو انقلاب که مأموریتش پرداخت به دو موضوع مهم دهه فجر انقلاب اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی است فعالیت خود را از اول بهمن ماه آغاز می کند.


برنامه های متنوع در قالب های مختلف از جمله خبری، گزارشی،‌برنامه های گفتگو محور ترکیبی و نمایشی و همچنین استفاده گسترده از موسیقی های انقلاب و... در این رادیو پخش خواهد شد.

معاون صدای جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد:برنامه های این رادیو به مدت چهل روز تا دهم اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

مسئولیت راه اندازی و اداره این شبکه به رضا کوچک زاده مدیر فعلی شبکه گفت‎وگو واگذار شده است.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: شبکه های دیجیتال , رادیو


تاريخ : چهارشنبه ۱۳٩٤/٩/٢٥ | ۸:٢٤ ‎ق.ظ | نويسنده : حسین سبزمیدانی | نظرات ()

ه گفته مدیر شبکه نسیم، سری جدید خندوانه، گرما‌بخش روزهای سرد زمستان خواهد بود. فصل سوم این برنامه که به احتمال زیاد از بهمن‌ماه روی آنتن می‌رود، متنوع‌تر از گذشته تولید می‌شود و به همه مردم ایران در نقاط مختلف کشور خواهد پرداخت.

به گزارش ایسنا به نقل از «جام جم»، فصل پیشین برنامه خندوانه قبل از ماه محرم به پایان رسید و براساس توضیحات جواد فرحانی تهیه‌کننده این برنامه، گروه تولید هرگز کارش را تعطیل نکرد تا امروز که مقدمات ساخت دکور جدید آغاز و طراحی فضای کلی برنامه انجام شده است.

فرحانی درباره تولید سری جدید گفت: ساخت دکور را در روزهای پایانی این هفته آغاز می‌کنیم. در طراحی دکور جدید از همان نمادها و رنگ‌های قبلی بهره گرفته شده اما شکل و اندازه دکور کاملا متفاوت است. تلاش می‌کنیم فضایی مناسب‌تر‌، زیباتر و بزرگ‌تر ایجاد کنیم تا بتوانیم پذیرای جمع بیشتری از شرکت‌کنندگان در این برنامه باشیم.

از نگاه این تهیه‌کننده، تغییر دکور و ایجاد فضای تازه در این برنامه باعث می‌شود آنچه برای مخاطب تکراری شده، تغییر کند و تنوع و تازگی در برنامه ایجاد شود. فرحانی این تازگی را احترام به مخاطبان توصیف کرد و گفت: برای همه مدیران سازمان و گروه خندوانه مهم است که با وجود همه مشکلات و دشواری‌ها بتوانیم‌ برنامه‌ای در خور مخاطبان به نمایش بگذاریم.

وی علاقه‌مندان برنامه «خندوانه» را به صبوری دعوت کرد و گفت: همه ما سخت تلاش می‌کنیم تا هرچه زودتر مقدمات ساخت فصل جدید فراهم شود و در خدمتتان باشیم.

خندوانه‌ای به وسعت ایران

گرچه در فصل‌های پیشین برنامه خندوانه سفرنامه‌ها و گزارش‌هایی از شهرهای مختلف کشور به نمایش درآمده اما فرحانی از تصویربرداری مفصل در خارج از تهران خبر داد و گفت: برای تولید برنامه در خارج از تهران برنامه‌هایی داریم که به محض قطعی شدن به اطلاع بینندگان می‌رسانیم اما آنچه در حال حاضر برای ما کاملا روشن است، توجه به همه مردم و مشارکت افراد از سراسر کشور در این برنامه است.

این بار خندوانه بیشتر و متفاوت‌تر از گذشته مردم ایران را مدنظر قرار می‌دهد و شاید بتوانیم مهمانانی از شهرستان‌ها در استودیوی برنامه داشته باشیم.

از دیگر برنامه‌هایی که تولیدکنندگان خندوانه برای این فصل در نظر گرفته‌اند، می‌توان به اقداماتی در زمینه حفظ محیط‌زیست اشاره کرد که فعلا فرحانی در این‌باره‌ سکوت می‌کند و ترجیح می‌دهد تا زمان مناسب درباره جزئیات این برنامه چیزی نگوید.

 

سرمای بهمن، گرمای خندوانه

ساخت استودیوی جدید برنامه خندوانه همین روزها شروع می‌شود و به گفته تهیه‌کننده این برنامه، بین 40 تا 50 روز زمان لازم است تا دکور جدید آماده بهره‌برداری شود.

فرحانی درباره شروع تولید گفت: تصویربرداری بخش اصلی برنامه که گفت‌وگوی رامبد جوان با مهمانان است، با آماده‌شدن دکور آغاز می‌شود، ولی تولید آیتم‌های خارج از استودیو را از هفته آینده شروع می‌کنیم. تک‌تک ما در تلاشیم تا مقدمات کار هرچه سریع‌تر آماده شود و بتوانیم زودتر این برنامه را به مخاطبان ارائه کنیم.

 

پایگاه اینترنتی برای خندوانه و رامبد جوان

جواد فرحانی می‌گوید نظر یا پیشنهادی از طرف مخاطبان نبوده که در تولید فصل سوم برنامه خندوانه از آنها استفاده شود.

وی در این‌باره توضیح داد: همیشه لطف و مهربانی مخاطبان شامل حال ما شده اما معمولا انتقاد یا پیشنهادی ارائه نشده که در تولید سری جدید به کارمان بیاید. از این‌رو همزمان با فصل سوم این برنامه، وبسایت برنامه خندوانه و رامبد جوان هم راه‌اندازی می‌شود تا بتوانیم نظرات، پیشنهادها و انتقادات مخاطبان را دریافت کنیم.

باز هم جناب‌خان و البته دیگران

گزارش‌های رسیده حاکی است در فصل سوم خندوانه، جناب‌خان همچنان حضور خواهد داشت و یکی از مهره‌های اصلی برنامه خواهد بود اما فرحانی امیدوار است در فصل جدید فرصتی فراهم شود تا عروسک‌های دیگری برای حضور در برنامه طراحی شود.

این تهیه‌کننده درباره هویت این عروسک‌ها گفت: هنوز در حال طراحی و بررسی هستیم، اما می‌توانم در یک کلمه بگویم که قرار است «خندوانه» وسعت پیدا کند و کامل‌تر و بهتر از گذشته به مخاطبان ارائه شود.

 

بازگشت جوان با خندوانه

به گفته رامبد جوان، دو سال از عمر خندوانه می‌گذرد، دو فصل از این برنامه که چیزی نزدیک به 300 قسمت است تولید شده و قرار است همه چیز در فصل جدید، تازه شود.

مجری برنامه خندوانه درباره همزمانی تولید این برنامه با ساخت فیلم سینمایی «نگار» توضیح داد: طبیعی است که من به تنهایی خندوانه را نمی‌سازم و قرار نیست همه کارها را به تنهایی انجام بدهم. گروه‌های تولید از جمله گروه‌های ایده‌پردازی، طراحی، موسیقی، دکور و نورپردازی از مدت‌ها پیش مشغول کار هستند و در جلساتی، آخرین اقدامات صورت گرفته را بیان می‌کنند و با یکدیگر هماهنگ می‌شویم.

رامبد جوان نیز از توسعه این برنامه خبر می‌دهد و این که قرار است فصل جدید، طراوت و تازگی را برای خندوانه همراه داشته باشد.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: شبکه های دیجیتال


تاريخ : چهارشنبه ۱۳٩٤/٩/٢٥ | ۱:٤٥ ‎ق.ظ | نويسنده : حسین سبزمیدانی | نظرات ()

همزمان با آغاز ماه ربیع‌الاول، برنامه‌های شبکه ورزش از روز یکشنبه، 22 آذر ماه به صورت 16:9 پخش می شود.

به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، مدیر شبکه ورزش اعلام کرد: روند تدریجی تبدیل پخش برنامه‌های شبکه ورزش از قاب تصویری 4:3 به 16:9 از مدت‌ها پیش آغاز شده بود و از روز یکشنبه، 22 آذر رسما برنامه‌های این شبکه به استثنای برخی مسابقات ارسالی از شهرستان ها به صورت کادر عریض پخش می شوند.

 

وی درباره مسابقات ورزشی زنده ارسالی از شهرستان ها گفت: تا زمانی که تمامی مراکز استانی به امکانات ضبط و پخش زنده برنامه‌ها با کادر نمایشی 16:9 مجهز نشوند، مسابقات ورزشی ارسالی از مراکز همچنان به شکل 4:3 از شبکه ورزش پخش خواهد شد.

نسبت تصویر 16:9استاندارد نمایش تصویری رایج امروزی است که برای تلویزیون‌های صفحه عریض و فیلم های HD کاربرد دارد.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: شبکه های دیجیتال , شبکه ورزش , تغییرات


تاريخ : سه‌شنبه ۱۳٩٤/٩/٢٤ | ٤:٤٥ ‎ق.ظ | نويسنده : حسین سبزمیدانی | نظرات ()

تغییرات در شبکه ورزش

(نوشته شده توسط فناوری و تلویزیون دیجیتال)

با توجه به تغییرات در شبکه سه و ایجاد یک هویت بصری جدید در این شبکه به نظر می رسد بزودی تمامی شبکه ها این تغییرات را داشته باشند.

همانطور که اطلاع دارید طی روز های اخیر گرافیک و لوگوی شبکه سوم سیما پس از 22 سال تغییر کرد.

تغییرات انجام شده این نوید را می دهد که بزودی شبکه ها مختلف تلویزیون نیز گرافیک خود را عوض کنند

هرچند گفته می شود که شبکه پویا و تهران در اولویت تغییرات گرافیکی هستند ولی نباید از شبکه پر بیننده ورزش غافل شد.

پیش بینی می شود گرافیک شبکه ورزش نیز بزودی تغییرات کند. عکس فوق یکی از جلوه های بصری شبکه 3 را نشان می دهد که در کنار آن لوگو شبکه ورزش نیز دیده می شود

این شبکه که از سال 2012 در سراسر کشور دریافت شد و تاکنون به یکی از پرمخاطب ترین شبکه های تلویزیون تبدیل شده است.

حتی در روز های اخیر تست 16:9 شبکه ورزش نیز انجام شده است.

تمامی این اتفاقات (از جمله افزایش کیفیت تصویر افزایش ابعاد تصویر و تغییر گرافیک و ...) زمینه ی HD شدن شبکه ها را فراهم می کند و امیدواریم پس از شبکه 3 و مستند شبکه ورزش اچ دی شود.

(اختصاصی فناوری و تلویزیون دیجیتال)

نوشته شده توسط سبزمیدانی


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: شبکه های دیجیتال , شبکه ورزش


تاريخ : جمعه ۱۳٩٤/٩/٢٠ | ۱٠:٥۱ ‎ق.ظ | نويسنده : حسین سبزمیدانی | نظرات ()

 بررسی تغییرات آرم شبکه 3 (قسمت سوم)

(فناوری و تلویزیون دیجیتال)

 

در گرافیک جدید شبکه با تکرار فرم‌هایی همچون دایره، نوارهای تشکیل دهنده‌ی لوگو و نمادهایی از جنس کاغذ -گاه به شکل لایه‌های کاغذی و گاه به سبک کاردستی‌های اوریگامی- مواجهیم که با تکرار رنگ‌های سه گانه‌ی انتخاب شده، سعی می‌کنند به پوسته‌ی شبکه فرم واحد و یگانه‌ای ببخشند.
برای متون استفاده شده در شبکه هم قلم اختصاصی طراحی شده که آن هم از فرم دایره تبعیت می‌کند، قلمی که نه چندان نا آشنا ولی خاص شبکه است و از خوانایی نسبتا خوبی نیز به‌عنوان فونت تلویزیونی برخوردار است و بیشتر از فرم فونت‌های مدرن فارسی و عربی تبعیت می‌کند.

 


موشن‌گرافیک‌های جذاب در فضاهای مینیمال، چاشنی‌های جدید شبکه‌ی سه هستند، فرم‌هایی که از دل صفحات کاغذی به پرواز در می‌آیند و پرنده‌ها و ماهی‌های کاغذی معلق در فضای سفید استودیویی که در نگاه اول عجیب می‌آیند جایگزین تصاویر مناظر طبیعی و گل و بلبل برای پر کردن فضای خالی بین برنامه‌ها شده‌اند.

اخبار شبانگاهی و خبر ورزشی شبکه سه نیز از این پوست‌اندازی بی‌نصیب نمانده‌اند؛ لوگو و تیتراژ آن‌ها تغییر کرده است، از فرم کلی شبکه پیروی می‌کنند و یک‌دست شدن آن‌ها با دیگر عناصر شبکه، آن‌را از بی‌نظمی و بلاتکلیفی بیرون آورده است.

 

 


این تغییرات عمده در گرافیک یک شبکه‌ی داخلی را -که برای اولین بار در ایران انجام می‌شود- می‌توان نشانه‌ای از رویکردی جدید در صدا و سیما و سرآغاز حرکت به سمت حرفه‌ای‌تر شدن شبکه‌های داخلی دانست؛ مجموعه‌هایی که سعی می‌کنند در رقابت با شبکه‌های ماهواره‌ای خود را بالاتر بکشند و برای مخاطببررسی تغییرات آرم شبکه 3 (قسمت سوم)ین سخت‌گیر امروزی حرفی برای گفتن داشته باشند.

بررسی تغییرات آرم شبکه 3 (قسمت اول)

http://digitaltv2.persianblog.ir/post/2061/

***************

بررسی تغییرات آرم شبکه 3 (قسمت دوم)

http://digitaltv2.persianblog.ir/post/2064/

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: شبکه های دیجیتال , شبکه 3 , تغییرات


تاريخ : جمعه ۱۳٩٤/٩/٢٠ | ۱٠:۳٥ ‎ق.ظ | نويسنده : حسین سبزمیدانی | نظرات ()

بررسی تغییرات آرم شبکه 3 (قسمت دوم)

(فناوری و تلویزیون دیجیتال)

بحث در مورد طراحی حرفه‌ای هویت بصری شبکه‌های تلویزیونی داخلی سال گذشته پس از تغییر ریاست سازمان صدا و سیما مطرح شد و از همان زمان زمزمه‌هایی مبنی بر تغییرات عمده در شبکه‌های مختلف سیما به گوش می‌رسید.

با توجه به پتانسیل‌های موجود در بخش خصوصی، مدیران شبکه‌های مختلف برای دستیابی به بهترین نتیجه با شرکت‌ها و تیم‌های مختلف خارج از سازمان وارد مذاکره شدند. در این میان «شبکه‌ی سه سیما» از رقبای هم‌رده‌اش پیشی گرفت و فعالیت جدی برای طراحی بسته‌ی هویت بصری‌اش را از آذر ۹۳ آغاز کرد.



لوگو اچ دی شبکه 3 در سمت راست مشخص است

در میان پروپوزال‌های رسیده، طرح پیشنهادی «استودیو پروانه آبی» مورد توجه مدیران شبکه قرار گرفت و کار به آن‌ها سپرده شد. «استودیو پروانه آبی» -که طراحی هویت بصری جدید PRESS TV را نیز در کارنامه‌ی خود دارد- آتلیه‌ای نوپاست که تمرکز خود را روی گرافیک شبکه‌های تلویزیونی گذاشته و حدود ۲ سال است در این زمینه با یک تیم حرفه‌ای گرافیک و موشن‌گرافیک فعالیت می‌کند.

ظاهرا طراحان این آتلیه قبل از هرچیز سراغ نماد ۲۲ ساله‌ی شبکه ی سه -لوگوی معروف نارنجی رنگ- رفته‌اند و دستی به سر و گوشش کشیده‌اند. لوگوی جدید که در واقع بازطراحی لوگوی قبلی شبکه است، از نظر فرم و ترکیب بهینه شده و از نظر تکنیکال برای استفاده به‌عنوان لوگوی تلویزیونی اصولی‌تر شده است؛ از ایستایی بیشتری برخوردار و فرم قرینه‌ی آن چشم نوازتر شده است؛ گرچه در نگاه اول تغییر خاصی در آن نمی‌بینیم اما در مقایسه با طرح قدیمی، تغییرات کم ولی به‌جایی کرده است.

تغییرات به این‌جا ختم نمی‌شود، سه رنگ ثابت برای ظاهر جدید شبکه‌ی سه انتخاب شده‌اند: زرد، فیروزه‌ای و ارغوانی. در تمامی مواد گرافیکی که در شبکه پخش می‌شود با این سه رنگ در زمینه‌ی سفید مواجهیم. فضایی شارپ و شاد که در شبکه‌های داخلی کمتر شاهد آن بوده‌ایم. ظاهرا این رنگ‌بندی با شعار «شبکه‌ی سه، شبکه‌ی جوان» قصد دارد مخاطبین عمده‌ی این شبکه را راضی نگه دارد.


بررسی تغییرات آرم شبکه 3 (قسمت اول)

http://digitaltv2.persianblog.ir/post/2061/

*******************

بررسی تغییرات آرم شبکه 3 (قسمت سوم)

 http://digitaltv2.persianblog.ir/post/2065/


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: شبکه های دیجیتال , شبکه 3 , تغییرات


تاريخ : جمعه ۱۳٩٤/٩/٢٠ | ۱٠:٢٦ ‎ق.ظ | نويسنده : حسین سبزمیدانی | نظرات ()

سریال کمدی-درام پاستا محصول سال 2010 کره جنوبی، که در 20 قسمت ساخته شده است به زودی به شبکه نمایش می آید.

سئو یوکیونگ - با گویندگی مریم رادپور -  بعنوان دستیار آشپز در رستورانی ایتالیایی کار می کند. او پس از ۳ سال به آرزویش می رسد و دستیار سرآشپز پاستا می شود. سرآشپز چوی هیون ووک است که کارش را در ایتالیا یاد گرفته و یکی از بهترین سرآشپزهای کُره است. چوی هیون ووک که به جای سرآشپز اخراج شده آمده تصمیم می گیرد تمام زنان سرآشپز رستوران را اخراج کند. عقیده وی این است که زنان نباید در آشپزخانه او باشند. یک روز هم نوبت سئو یوکیونگ می شود و این موضوع ماجراهایی را پدید می آورد.

این سریال که به زودی از شبکه نمایش پخش خواهد شد با مدیرت دوبلاژ افشین زینوری دوبله شده و آقایان رضا آفتابی، ناصر احمدی، امیر حکیمی، شایان شام بیاتی، سعید شیخ زاده، بهروز علی محمدی و خانم ها ژیلا آژیر، نازنین یاری، مریم جلینی، در این سریال به صدا پیشگی پرداخته اند.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: شبکه های دیجیتال , شبکه نمایش


تاريخ : پنجشنبه ۱۳٩٤/٩/۱٩ | ٥:٢٦ ‎ق.ظ | نويسنده : حسین سبزمیدانی | نظرات ()

خبر فوری:شبکه 3 با کیفیت HD بزودی

اختصاصی فناوری و تلویزیون دیجیتال

دیروز شبکه سه تیزری پخش کرد که آرم اچ دی در کنار لوگو این شبکه نمایان شده بود


احتمال می رود این شبکه به زودی اچ دی شود هرچند که صدا و سیما از خبر های فنی مطلبی را منتشر نمی کند

البته پیش از این مدیر شبکه 3 از اچ دی شدن این شبکه تا پایان سال خبر داده بود

تیزر

18 ثانیه


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: شبکه های دیجیتال , شبکه 3 , تغییرات


تاريخ : چهارشنبه ۱۳٩٤/٩/۱۸ | ٥:٤۸ ‎ق.ظ | نويسنده : حسین سبزمیدانی | نظرات ()

بررسی تغییرات آرم شبکه3

نوشته شده توسط فناوری و تلویزیون دیجیتال


1- ساختار کلی لوگو بر اساس دایره است
2- هر سه فرم تشکیل دهنده لوگو از از سه دایره کامل ایجاد شده است
3-فاصله بین عناصر اصلی لوگو سه برابر شعاع دایره های تشکیل دهنده لوگو اصلی است


4- زاویه قرار گیری فرم ها 30 و 60 درجه است که این طراحی باعث می شود که این طراحی باعث می شود خطوط بیرونی لوگودر تصویر تلویزیونی لبه های تیز و خطی داشته باشد

5- فرم کلی لوگو در یک کادر مستطیل کامل است که ایستایی آن را کامل می کند

6- لوگو شبکه سه مجموعه ای از 9 دایره مساوی استکه در تقسیم بندی سه تایی در هر عنصر در زاویه 60 درجه شکل گرفته است

نوشته شده: توسط فناوری و تلویزیون دیجیتال

بررسی تغییرات آرم شبکه 3 (قسمت دوم)

http://digitaltv2.persianblog.ir/post/2064/

*****************

بررسی تغییرات آرم شبکه 3 (قسمت سوم)

http://digitaltv2.persianblog.ir/post/2065/

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: شبکه های صدا و سیما , شبکه های دیجیتال , شبکه 3 , تغییرات


تاريخ : سه‌شنبه ۱۳٩٤/٩/۱٧ | ٧:٤٦ ‎ق.ظ | نويسنده : حسین سبزمیدانی | نظرات ()

تغییر گرافیکی در شبکه 3

با اعمال تغییرات در رنگ و اصلاح زاویه هویت بصری لوگوی شبکه سه تا حدی مدرن تر شده است. پیش از این سه دایره کشیده کنار هم نشان شبکه سه بودند که یکی از آنها طول بیشتری داشت اما الان هر سه به یک اندازه درآمدند و با سه رنگ اصلی آبی، زرد و ارغوانی دیده خواهند شد که در پس زمینه هم از سفید و طوسی استفاده کردیم. ترکیب فضای دو بعدی و سه بعدی با استفاده از رنگ و سایه به نوعی پایان متد قدیمی و استفاده از شیوه های روز است.

 

گرافیک کلی در کنار لوگو، هویت بصری آن شبکه محسوب می شود و به نوعی شناسنامه ای است که امروز با ظهور کانال های مختلف باید هرجا دیده می شود بیننده را تنها یاد یک چیز اندازد. اصلی ترین موضوعی که باعث نوآوری در فرمت تلویزیونی شد تغییر از فرمت پخش ۴ به ۳ در قاب قدیمی تلویزیون، به ۱۶ به ۹ بود.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: شبکه های دیجیتال , شبکه 3 , تغییرات


تاريخ : سه‌شنبه ۱۳٩٤/٩/۱٧ | ٧:٤٠ ‎ق.ظ | نويسنده : حسین سبزمیدانی | نظرات ()

آماده سازی شبکه های تلویزیون برای اچ دی شدن

 اولویت تغییرات گرافیکی با شبکه های تهران و پویا است

محمدعلی قاسمی مشاور هنری سازمان صدا و سیما درباره تغییر و تحولات گرافیکی در شبکه های تلویزیون که از شبکه سه شروع شده است به خبرنگار مهر گفت: به تازگی از جدیدترین لوگوی شبکه سه و عناصر تکمیلی بصری این شبکه مثل تیتراژها، زیرنویس ها و ... رونمایی شد و در نظر داریم تا همه شبکه های رسمی کشور با این تغییر گرافیکی و ظاهری از درجه کیفی بالاتری برخوردار شوند.

به گفته وی، در حال حاضر به طور کلی پکیج گرافیکی شبکه سه تغییر یافته و به مرور در شبکه های دیگر نیز شاهد تغییراتی خواهیم بود، البته این تغییرات در فرمت اچ دی که آن هم به زودی شامل همه شبکه ها می شود بیشتر خودنمایی می کند.

وی ادامه داد: سازمان قصد دارد در یک حرکت هماهنگ همه شبکه ها را به فرمت اچ دی تبدیل کند و در این راستا کیفیت تصویری تحت تاثیر این تغییر قرار گرفته و همانطور که بعضا مشاهده می شود الان شبکه های داخلی تصاویر را کمی کشیده تر از حالت نرمال نشان می دهند به همین خاطر ابعاد و فرم های گرافیکی درست دیده نمی شوند.

قاسمی گفت: در سیستم های جدید با تمهیداتی که برای عناصر تکمیلی سمعی و بصری اندیشیده شده فرم و تصویر متحدالشکل را با رسم الخط مختص شبکه، المان های میان برنامه، حتی موسیقی خاص و ایجاد برخی عناصری که پیش از این وجود نداشتند عناصری هستند که در فضای تازه تلویزیون عینیت پیدا کرده و روح تازه ای در کالبد تصاویر دمیده است.

وی اظهار کرد: این تغییرات کاملا زیرپوستی بوده و شما تفاوت فاحشی با لوگو و عناصر بصری که قبلا وجود داشت مشاهده نمی کنید چراکه ۸۰ درصد اصل تصویر حفظ شده و ما جهت بهتر شدن اصول درست گرافیک از نگاه مخاطب، تلاش کرده ایم تا تناسب بیشتری بر مبنای یک هندسه درست برقرار باشد.

قاسمی با اشاره به اینکه به زودی قرار است شبکه تهران و شبکه پویا هم با ظواهر گرافیکی جدید رونمایی شوند، افزود: من به عنوان مشاوری هنری سازمان کاملا در جریان هستم که محمد سرافراز با جدیت تمام این مهم را پیگیری کرده و از زمان ریاستش بر سازمان ارتقای گرافیکی عناصر بصری و تغییر فرمت کانال ها به کیفیت اچ دی و فول اچ دی را در دستور کار قرار داده است. تیتراژ، زیرنویس، لوگو و ... برند یک شبکه محسوب می شوند و یک هویت بصری جدید را رقم خواهند زد.

مشاور هنری سازمان صدا و سیما در پایان اشاره کرد: چندی پیش ایونت تهران برگزار شد و در بخش موشن گرافیک گروه طراحی گرافیک شبکه سه سیما مقام اول را کسب کردند.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: شبکه های دیجیتال , شبکه اچ دی , تلویزیون hd , تغییرات


تاريخ : سه‌شنبه ۱۳٩٤/٩/۱٧ | ٧:۳٤ ‎ق.ظ | نويسنده : حسین سبزمیدانی | نظرات ()

همزمان با بیست و دومین سالگرد تاسیس شبکه سه سیما، لوگو و گرافیک این شبکه تغییر کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا‌، شامگاه گذشته همزمان با پخش زنده مسابقه فوتبال والنسیا و بارسلونا شبکه سه سیما با تغییر لوگو و گرافیک خود ظاهری جدید به خود گرفت.

این مسابقه که از حدود ساعت 23 شنبه - 14 آذر ماه - به روی آنتن رفت، با اجرای رضا جاودانی و گزارشگری پیمان یوسفی همراه بود. همزمان با نیمه دوم مسابقه، رضا جاودانی با اشاره به تغییرات ایجاد شده در ظاهر شبکه سه، اعلام کرد که هم اینک از لوگو و گرافیک جدید این شبکه رونمایی می‌شود.

پس از آن بود که لوگوی نارنجی رنگ شبکه سه، جای خود را به لوگوی سفید رنگ با کمی تغییرات در ظاهر داد. این لوگو همچنین در خلال پخش مسابقه رنگ‌های مختلفی چون آبی و قرمز به خود گرفت.

زیرنویس‌های شبکه سه نیز با تغییر در ظاهر و رنگ، کوچک‌تر از گذشته در صفحه تلویزیون دیده می‌شد.

رضا جاودانی همچنین از تلاش برای بهتر شدن کیفیت پخش برنامه‌های شبکه سه خبر داد.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: شبکه های دیجیتال , شبکه 3 , تغییرات


تاريخ : دوشنبه ۱۳٩٤/٩/۱٦ | ۳:٤٥ ‎ق.ظ | نويسنده : حسین سبزمیدانی | نظرات ()

به راحتی با ما در ارتباط باشید !

 

 

لینک تصحیح شد 

ل

با سلام به دلیل امکانات خوب و جدید نسخه اخیر تلگرام تصمیم گرفتیم تا گروه تلگرام را نیز در این شبکه پرطرفدار راه اندازی نمایید ...

 

برای ورود به گروه از طریق لینک زیر اقدام نمایید

 

ورود به گروه 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: تلگرام , گروه تلگرام , فناوری و تلویزیون دیجیتال


تاريخ : یکشنبه ۱۳٩٤/٩/۸ | ۱٠:۳۸ ‎ب.ظ | نويسنده : مهدی مقصودی | نظرات ()

رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان به صورت مستقیم روی آنتن شبکه ورزش می‌رود.

به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان روزهای پنجم و ششم آذر ماه در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار می‌شود. در این رقابت‌ها که دومین دوره از مسابقات کشتی جام باشگاه‌های جهان است، 16 تیم برگزار می‌شود. تیم های آمریکا، مجارستان، آذربایجان، بلغارستان، مغولستان، قرقیزستان، گرجستان، ارمنستان، برزیل، تیم منتخب آمریکای لاتین، عراق و بنگلادش 12 تیم خارجی حاضر در این رقابت‌ها هستند.

شبکه ورزش به منظور حمایت از ورزش کشتی و جلب رضایت مخاطبان خود علاوه بر پخش مرحله فینال، بخش‌های مختلف این رقابت‌ها را به صورت مستقیم در برنامه «دیدار» روی آنتن می برد.

 

برنامه پخش این رقابت‌ها بدین ترتیب است:

*پنجشنبه 5 آذر:

ساعت 10:30 الی 12:00

ساعت 1600: الی 18:00

 

*جمعه 6 آذر:

ساعت 10:00 الی 12:00

مرحله فینال: ساعت 18:00 الی 19:00


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: شبکه های دیجیتال , شبکه ورزش


تاريخ : جمعه ۱۳٩٤/٩/٦ | ۱۱:۱۱ ‎ق.ظ | نويسنده : حسین سبزمیدانی | نظرات ()

تهیه کننده برنامه «خندوانه» گفت: حدود یک ماه است که پیش تولید این برنامه را آغاز کردیم، ولی زمان دقیقی برای پخش مشخص نداریم، زیرا هنوز در حال کارهای مقدماتی‌ دکور جدید هستیم.

«جواد فرحانی» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس درباره شروع سری جدید برنامه «خندوانه» گفت:‌ حدود یک ماه است که پیش تولید را آغاز کردیم.

وی درباره زمان دقیق پخش سری جدید این برنامه گفت: زمان دقیقی برای پخش «خندوانه» مشخص نشده است چون هنوز در حال انجام کارهای مقدماتی‌ دکور جدید هستیم.

این تهیه کننده ادامه داد:‌ عروسک جناب خان در این سری از «خندوانه» هم حضور دارد و طی صحبت‌هایی که از پیش داشتیم، به حضور عروسک جدیدی در «خندوانه» نیز فکر کرده‌ایم.

سری اول و دوم برنامه «خندوانه» به کارگردانی و اجرای رامبد جوان و تهیه کنندگی جواد فرحانی هر شب از شبکه نسیم به روی آنتن می‌رفت.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: شبکه های دیجیتال , شبکه نسیم


تاريخ : چهارشنبه ۱۳٩٤/٩/٤ | ۳:٤٢ ‎ق.ظ | نويسنده : حسین سبزمیدانی | نظرات ()

سوم آذرماه، شبکه پنج سیما 20 ساله می‌شود. شبکه پنج سیما یا همان شبکه تهران سابق، آذرماه سال 74 با هدف پاسخ‌گویی به نیازهای شهری، اجتماعی، فرهنگی، دینی و سیاسی استان تهران و انعکاس، تبیین مسائل و موضوعات مربوط به آن تأسیس شد. 19 سال از این مأموریت شبکه تهران گذشت تا آنکه سال گذشته، 29 آذر ماه 1393 از حالت شبکه استانی تهران خارج شد و به شبکه سراسری پنج سیما تغییر رویکرد داد و بنا بر سیاست‌های جدید مدیران رسانه‌ملی، شبکه‌ای با موضوع تخصصی اقتصاد آغاز به‌کار کرد. شبکه‌ای که جای آن در کنار سایر شبکه‌های ورزش، سلامت، آموزش، قرآن و... خالی بود، اما با آغاز مدیریت جدید رسانه‌ملی، این اتفاق مبارک محقق شد. به‌مناسبت سالگرد شبکه پنج سیما ، در یکی از روزهای سرد پاییزی به ساختمان اداری این شبکه رفتیم و با مدیران گروه‌های تولیدی و برخی از تهیه‌کنندگان برنامه‌های شاخص آن گفت‌وگو کردیم.

 برنامههای متنوع در قاب تصویر

 برنامه‌های شبکه پنج سیما از ساعت 6:30 بامداد شروع می‌شود و 2 بامداد به پایان می‌رسد. محمدرضا شریفی، مدیر تأمین‌برنامه شبکه پنج سیما برایمان چنین توضیح می‌دهد: جدول پخش برنامه شبکه پنج، شامل برنامه‌های روزانه یا هفتگی با موضوعات اقتصادی، برنامه‌های زنده، تولیدی و... است. علاوه بر این، دو باکس خبر18:30 و 24 نیز داریم. او می‌افزاید: در تهیه مستندها سعی می‌کنیم، محتوای آثار بر محور موضوعات اقتصادی مانند کارآفرینی، اشتغال، تولید، اقتصاد خانواده مبتنی بر سبک زندگی ایرانی- اسلامی و... باشد که خوشبختانه این نوع مستندها با استقبال خوب مخاطبان همراه شده‌است که مستند تأمینی “یک لقمه نان” از جمله این مستندهاست.

 فهم مشترک در مسائل اقتصادی

 تبیین و بررسی مباحث اقتصادی، تجاری و بازرگانی در سطح داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی مهم‌ترین سرفصل‌های کاری گروه اقتصاد و توسعه شبکه پنج است که در دو حوزه اقتصاد خرد و کلان در قالب برنامه‌های مجله اقتصادی، گفت‌وگو محور، ترکیبی و... فعالیت می‌کند. مجله صبحگاهی روزآمد، اقتصاد ایران، مثبت و منفی پنج و... برنامه‌های این گروه تخصصی شبکه پنج سیماست که در ارائه موضوعات اقتصادی به مخاطبان از رویکرد جدیدی استفاده می‌کند.

 مجله تصویری روزآمد با گویشی ساده و مخاطب پسند

 اگر بیننده همیشگی برنامه‌های شبکه پنج باشید، حتماً با مجله تصویری روزآمد آشنا هستید. برنامه صبحگاهی روزآمد با آیتم‌های متنوع و مختلف، جدیدترین موضوعات اقتصادی روز کشور را به اطلاع مخاطبان و فعالان اقتصادی می‌رساند. امیرحسین خرمشاهی، تهیه‌کننده و کارگردان مجله تصویری روزآمد در این خصوص می‌گوید: مباحث اقتصادی یکی از اساسی‌ترین مشکلات زندگی جوامع بشری این روزهای جهان به‌شمار می‌آید، اما ارائه سخت و تئوریک آن‌ها سبب شده تا بسیاری از شهروندان از آن فاصله گیرند. ساختاری که “مجله تصویری روزآمد” آن را شکسته  تا  براساس آن «توسعه اقتصادی» را با گویشی ساده و مردم‌پسند، اما زیر چتر تعاریف تئوریک اقتصادی دنبال کند.

  به این منظور “روزآمد “ که هر روز صبح ساعت 10 از شبکه پنج سیما پخش می‌شود، لحن تازه‌ای در گفتمان اقتصادی برای خود خلق کرده است، به‌گونه‌ای که برخلاف این باور که «ابتدا به هدف تیراندازی کن و سپس دور آن خط قرمز بکش» هدف را به‌طور دقیق شناسایی و همت می‌کند تا با بیانی تازه، ذائقه مردم را در حوزه اقتصاد به هدف نزدیک‌تر کند. در همین خصوص و با استناد به گفته‌های کارشناسان این برنامه تلویزیونی، تلاش بر این است تا بخش زیادی از شهروندان به‌عنوان کنشگران اصلی اقتصادی و بازیگران طراز نخست این عرصه بتوانند برای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در زمینه اقتصاد از حالت منفعل به فردی فعال تغییر وضعیت دهند. این اتفاق در ذیل سرفصل‌هایی نو درباره اقتصاد تعریف می‌شود که به‌ظاهر الگویی جهانی است، اما لعابی از جنس فرهنگ ناب ایرانی برای آن درنظر گرفته شده‌است تا بر این اساس، شیوه‌ای مدرن از زبان اقتصاد ایجاد شود. گفته‌هایی که جملگی آن‌ها در نهایت به توسعه اقتصادی، روان‌سازی فضای کسب و کار، تسهیل تجارت و خلق ثروت منتهی خواهد شد و در این زمینه جغرافیای برنامه صرفاً از دایره استودیوی تلویزیونی خارج شده تا  با سفرهای هفتگی، روایت مستندی از فرصت‌های اقتصادی سرزمین عزیزمان باشد.

 توجه به هنرمندان عرصه صنعت و قدردانی از آنان در فرش قرمز “روزآمد” ارائه‌ای نو و بدیع از معرفی الگوهای تلاش و پایداری برای عزت ایران عزیز است که در “روزآمد” سنت پایداری شده تا کارآفرینان برتر “تندیس سپاس” را از دست رسانه‌ملی به نمایندگی از مردم دریافت کنند و بدانند و ببینند که رسانه‌ملی اراده‌ای قوی و پیوسته در حمایت از اقتصاد و توسعه دارد.

  علاوه بر این، در بخش‌های متنوع تولیدی مستند و کارشناسی، برنامه زنده “روزآمد”  تلاش کرده خودش را همتای نامش به‌روز نگه دارد و صدای مردم را در عرصه اقتصادی رسا بشنود. به‌طوری‌که با راه‌اندازی کانال‌های مجاز ارتباطی در فضای مجازی حضوری فعال پدید آورده که این موضوع می‌تواند زمینه شنیدن دغدغه شمار زیادی از شهروندان را فراهم آورد تا براساس آن «نیازسنجی» مناسبی برای ارائه یک برنامه اقتصادی «خواص‌پسند» از جنس «عوام فهم» فراهم باشد.

 توقف ممنوع  در کنار خانه آرام من

 “اقتصاد و جامعه” یکی دیگر از گروه‌های تخصصی شبکه پنج سیماست که در حوزه اقتصاد خرد فعالیت دارد. این گروه با تولید برنامه‌های مختلف، نگاهی اجتماعی به مسائل اقتصادی روز جامعه دارد. مهدی خلجی مدیر گروه اقتصاد و جامعه شبکه پنج در این‌باره توضیح می‌دهد: اقتصاد هر جامعه تأثیر زیادی بر زندگی مردم و فعالیت‌های اقتصادی آن‌ها دارد. در این گروه سعی داریم، مسائل روز جامعه را در حوزه اقتصاد مطرح و تحلیل کنیم. معرفی و تلاش فعالیت‌های اقتصادی مردمی، معرفی مخترعان، مبتکران و پیگیری موانع گسترش فعالیت‌های اقتصادی مردمی، نمونه‌ای از آن است. ایرانشهر، توقف ممنوع، خانه آرام من و... از برنامه‌های این گروه است.

 90 دقیقه انتقاد در اقتصاد

 برنامه تولیدی”توقف ممنوع” کاری از گروه اقتصاد و جامعه شبکه پنج سیماست که موضوعات اقتصادی را با رویکردی مطالبه‌گرانه و پرسشگرانه پیگیری می‌کند. به بیان دیگر، این برنامه، برنامه‌ای انتقادی در حوزه اقتصاد و فرهنگ اقتصادی است.

 مخاطبان رسانه‌ملی، محمد دلاوری؛ مجری بخش خبری 20:30 را به‌خوبی می‌شناسند که این‌بار اجرای یک برنامه اقتصادی را بر عهده دارد. برنامه هفتگی “توقف ممنوع”، بخش‌های مختلفی دارد. انتخاب موضوع مورد بحث برنامه شاید یکی از جذابیت‌های آن باشد که مخاطبان را به‌مدت 90 دقیقه، چهارشنبه شب‌ها باخود همراه می‌کند. فساد اقتصادی، برند و مارک و... نمونه‌ای از این موضوعات است.

 مخاطبان، مهمان خانه آرام میشوند

 سری جدید برنامه “خانه آرام من” از گروه اقتصاد و جامعه در مرحله تولید قرار دارد و به‌زودی از شبکه پنج سیما روانه آنتن می‌شود. بیش‌تر مخاطبان رسانه‌ملی با این برنامه آشنا هستند. امیرمهرداد خسروی، کارشناس این برنامه، مباحث دینی را با شیرینی و سادگی خاصی بیان می‌کند. شاید همین موضوع سبب شده تا با اقبال بینندگان روبه‌رو شود.

 در قسمت‌های جدید “خانه آرام من” که با حضور مخاطبان ضبط و تولید می شود، درکنار خسروی از مخاطبان به‌عنوان مجری برنامه استفاده می‌شود. این برنامه در 26 قسمت 60 دقیقه‌ای تولید می‌شود و موضوع مباحث آن از دانایی افراد تا شناخت، موضوعات قبل از ازدواج مانند انتخاب همسر، مسائل جوانان، تأثیر ازدواج صحیح و شکل‌گیری خانواده و رفتار اقتصادی مورد توجه قرار می‌گیرد و در بخش دوم، موضوعات بعد از ازدواج بررسی می‌شود. در سری جدید این برنامه سعی شده، برنامه‌ای کارآمد در زمینه نهاد خانواده به‌دور از کلیشه و تکرار به مخاطبان عرضه شود.

  ایرانشهر، یک مجله اقتصادی شبانه

 مجله اقتصادی شبانگاهی “ایرانشهر” برنامه‌ای است که به موضوعات اقتصاد خرد می‌پردازد. این برنامه کار دیگری از گروه اقتصاد و جامعه است و سه هدف اصلی؛ یعنی ارتقای آگاهی خانواده از مسائل اقتصادی، ارائه آخرین اخبار اقتصادی به مخاطبان و نمایش یک برنامه اقتصادی جذاب را دنبال می‌کند.  ایرانشهر در سه شب اول هفته، یعنی از شنبه تا دوشنبه به موضوع “اقتصاد و خانواده”، “اقتصاد و کارآفرینی” و “اقتصاد و جامعه” از شبکه اقتصاد می‌پردازد و محسن آزادی مجری و حسام مزینانی در یک دکور بزرگ و متفاوت برگرفته از نمادها و نشانه‌های اقتصادی برای مخاطبان برنامه اجرا می‌کنند.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: شبکه های دیجیتال , شبکه تهران


تاريخ : چهارشنبه ۱۳٩٤/٩/٤ | ۳:٤۱ ‎ق.ظ | نويسنده : حسین سبزمیدانی | نظرات ()

تحقیق مجدد، تلاش یک پدرِ پلیس

فیلم تحقیق مجدد (Counter Investigation) محصول سال 2007 کشور فرانسه، با بازی ژان دوژاردن بازیگر برنده جایزه اسکار فرانسوی، این ماه از شبکه نمایش پخش خواهد شد.

ریچارد مالینوفسکی، یک پلیس معمولی است که وقت زیادی را در محل کار خود می گذراند و کمتر فرصت می کند کنار خانواده و به خصوص دخترش باشد. ریچارد تصمیم می گیرد زمان بیشتری را کنار دخترش باشد ولی درست زمانی که او با دخترش تنهاست تلفن ضروری به او می شود. اما پس از بازگشت به خانه متوجه گم شدن دخترش می شود و خیلی زود جسد دختر کشف می شود.

کارگردانی فیلم را فرانک مانکاسو به عهده داشته که پیش از این نویسندگی فیلم "پروژه 36 را با حضور ژارد دیپاردیو و دنیل اوتوی در کارنامه داشته است.

این فیلم با مدیریت دوبلاژ علیرضا باشکندی دوبله شده است و بهرام زاهدی، حسین عرفانی، محمد علی اشکبوس، مینا شجاعی و آزیتا یار احمدی در این فیلم به صدا پیشگی پرداخته اند.

تحقیق مجدد روز جمعه 13 آذر ماه ساعت 23 از شبکه نمایش پخش خواهد شد.

راز گذشته پدر، در فیلم سامورایی رامن فروش

سامورایی رامن فروش (Ramen Samurai) محصول 2011 کشور ژاپن، داستان هیکاری پسری است که بعد از مرگ پدرش تصمیم به ادامه شغل او می گیرد. او که در زمان پدر رابطه چندان خوبی با او نداشته، به خاطر مادر از علاقه خود دست می کشد تا بیشتر با پدر و گذشته او آشنا شود.

رامن از غذاهای سنتی چین، ژاپن و کره است که طرفداران زیادی دارد. به علت طبخ خاص این غذا، تهیه رامنی که مورد استقبال مردم قرار گیرد کمی سخت است و این فیلم همین قضیه را دستمایه خود قرار داده است.

نائوتو سیگی کارگردانی فیلم را بر عهده داشته و دای واتانابه، پسر کن واتانابه بازیگر شناخته شده سینمای ژاپن، در نقش اصلی ظاهر شده است.

خانم مزیم صفی خانی مدیریت دوبلاژ این فیلم را بر عهده داشته است و ناصر احمدی، فاطمه برزویی، محمد علی دیباج و مینو غزنوی در این فیلم به صدا پیشگی پرداخته اند.

فیلم سامورایی رامن فروش، روز جمعه 20 آذر ساعت 20:30 از شبکه نمایش پخش خواهد شد.

 

والنتین، فیلمی از سینمای آرژانتین

والنتین (Valentin) محصول سال 2002 سینمای آرژانتین و ساخته آلخاندرو آگرستی، کارگردان آرژانتینی است. آگرستی که تجربه حضور در سینمای آمریکا را با فیلم خانه دریاچه ای و با نقش آفرینی ساندرا بولاک و کیانو ریوز دارد، برای فیلم والنتین جایزه بهترین کارگردان جشنواره منتقدان آرژانین را دریافت کرده است.

داستان این فیلم در 1969 اتفاق می افتد. والنتین 8 ساله که پدر و مادرش از هم جدا شده اند و به همراه مادربزرگش زندگی می کند، آرزو دارد روزی فضانورد شود. والنتین همدم عموی خود چیچه است و چیچه از همه مسائل اطراف با او صحبت می کند. با وجود اینکه والنتین 8 ساله است، با مشکلات فراوانی سر و کار دارد.

این فیلم از فیلم های موفق سال 2002 آرژانتین بود و موفق به دریافت 14 جایزه بین المللی از بهترین فیلم به انتخاب جشنواره منقدان آرژانین شد.

بهرام زند سرپرست گویندگان این فیلم بوده است و فاطمه برزویی، مریم شیرزاد و نرگس فولادوند در این فیلم به صدا پیشگی پرداخته اند.

فیلم والنتین روز جمعه 27 آذر ساعت 20:30 از شبکه نمایش پخش خواهد شد.

پرنس، فیلمی با بازی بروس ویلیس

فیلم پرنس (The Prince) محصول سال 2014 ساخته مشترک انگلستان و آمریکاست. پاول یک مکانیک است که تصور می کند دخترش در اروپا مشغول تحصیل است اما پس از اینکه متوجه می شود دخترش گرفتار گروهی خلافکار شده راهی اروپا می شود تا او را از مخمصه نجات دهد. اما در این راه او باید با سرکرده کارتل مواد مخدر و گروه او در بیافتد.

در این فیلم علاوه بر بروس ویلیس که در این فیلم در نقشی منفی ظاهر شده است، جان کیوسک و جیسون پاتریک نقش آفرینی کرده اند.

شروین قطعه ای مدیریت دوبلاژ فیلم پرنس را بر عهده داشته است و داوود شعبانی نصر، ولی اله مومنی، مریم شیرزاد و سعید مظفری در این فیلم به صدا پیشگی پرداخته اند.

فیلم پرنس روز جمعه 27 آذر ماه، ساعت 23 از شبکه نمایش پخش خواهد شد.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: شبکه های دیجیتال , شبکه نمایش


تاريخ : دوشنبه ۱۳٩٤/٩/٢ | ٧:۳٧ ‎ق.ظ | نويسنده : حسین سبزمیدانی | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.